Uczniowie z klas ósmych ze szkół podstawowych nr 3 i nr 4 w Polkowicach mieli okazję wziąć udział w interesującej lekcji plenerowej, która miała na celu zapoznanie ich z funkcjonowaniem urzędów gminnych. W ramach projektu „Jestem petentem w urzędzie gminy i w starostwie powiatowym” odwiedzili polkowicki ratusz, gdzie aktywnie uczestniczyli w symulacji załatwiania różnych spraw urzędowych. Realizacja takiego projektu okazała się nie tylko praktycznym uzupełnieniem teoretycznej wiedzy, ale także sposobem na rozwijanie umiejętności obywatelskich uczniów.
Kierowane przez dorosłych, ósmoklasiści zostali podzieleni na czteroosobowe grupy, z których każda miała za zadanie dowiedzieć się, jakie formalności są potrzebne do realizacji konkretnych spraw urzędowych. Zainteresowanie uczniów było ogromne, a zadania wymagały od nich interakcji z urzędnikami, co pozwoliło na lepsze zrozumienie procedur związanych z meldowaniem czy organizacją ślubu. W trakcie wizyt uczniowie mieli także możliwość zadawania pytań oraz nauki właściwego postępowania w sytuacjach wymagających kontaktu z administracją publiczną.
Podczas zajęć w urzędzie omówiono szereg ważnych kwestii, takich jak zasady zameldowania cudzoziemców i odpowiednie druki, które są niezbędne do ich realizacji. Uczniowie poznali również sposób uzyskiwania aktów stanu cywilnego oraz procedury związane z głosowaniem w wyborach. Uczestnictwo w tych praktycznych lekcjach miało na celu zachęcenie młodzieży do aktywnego angażowania się w sprawy lokalnej społeczności. Efektem wizyt w ratuszu ma być większa świadomość obywatelska oraz lepsza orientacja w zakresie działania lokalnych instytucji samorządowych.
Źródło: Urząd Miasta Polkowice
Oceń: Ósmoklasiści z Polkowic poznają pracę urzędów podczas lekcji w terenie
Zobacz Także